درمان آلزایمر در سالمندان

تا چندی پیش بسیاری از دانشمندان بر این باور بودند که بیماری آلزایمر درمان قطعی ندارد و باید با استفاده از داروهای موجود برخی علائم را کاهش داد و سرعت پیشروی بیماری را تا حدی کند کرد . البته درمان مبنی بر دارو های گیاهی مانند قهوه و عسل همچنان مورد استفاده قرار می گیرند.
در تحقیقی که در سال گذشته انجام شد پژوهشگران دانشگاه فلوریدا دریافتند مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم قهوه علائمی مانند آلزایمر را در موش ها متوقف کرد و ختی روند بیماری را به حالت معکوس در آورده است معجزه درمان الزایمر با قهوه به قدری جالب است که در آن بعد از دو ماه مصرف قهوه موش ها در تست های حافظه نمره ای مانند موش های سالم دریافت کردند .
« گری ارینداش » دکترای عصب شناسی بالینی محقق اصلی این پروژه تحقیقاتی بوده است او در بخشی از مصاحبه خود با مدیکال اکسپرس می گوید امروزه ما مطمئن هستیم که درمان الزایمر با قهوه امکان پذیر است. قهوه به آسانی وارد مغز می شود و به طور مستقیم بر روند بیماری و بهبود آن تاثیر می گذارد حقیقتا قهوه معجزه ی درمان الزایمر است .
خواص زیر همگی باعث شروع روند درمان الزایمر با قهوه می شوند .
قهوه با خنثی کردن مواد شیمیایی درون مغز که اثرات سوء دارند در مرحله ی اول افسردگی را از بین می برد . افسردگی بیش از حد در مواردی باعث ایجاد آلزایمر می شود . همچنین قهوه با کافئینی که دارد برای درمان سردرد از تمام مسکن های موجود قوی تر است. در مواردی مشاهده شده است که پارکینسون به صورت مکمل در کنار آلزایمر اثراتی را از خود بروز می دهد شما با بهره‌گیری از درمان الزایمر با قهوه می توانید پارکینسون را هم درمان کنید .

۸ مورد از موثرترین راه های پیشگیری از آلزایمر
۱. بدن خود را به تحرک وادارید : براساس مطالعاتی که در دانشگاه ایلنیویز انجام شده حتی افرادی که در جوانی ساعت کمی را به تحرک بدنی اختصاص میدادند درمان الزایمر را بهتر پاسخ میدادند .
۲. رژیم غذایی خود را ارتقا دهید: بر اساس پژوهشی که در کالج البرت انیشتین انجام شد اگر سبزیجات، مغزها ، لوبیا ، غلات کامل ، ماهی ، روغن زیتون و قهوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید رشته های مغزی خود را تقویت و پیشگیری از آلزایمر خود کمک کرده اید .
۳. وارد دنیای ادویه ها شوید : ادویه هایی مانند زردچوبه حاوی انتی اکسیدان است و در برسی های متعددی نشان داده شده است که این انتی اکسیدان در پیشگیری از آلزایمر و افسردگی نقش دارد .
۴. معاشرت با دیگران : بر اساس نتایج تحقیقاتی که در مرکز بیماری های مغزی در شیکاگو انجام شد بهتر است از تنهایی بپرهیزید تا مغزتان جوان بماند .
۵. مغز خودرا ورزش دهید : سعی کنید برای پیشگیری از آلزایمر از سرگرمی های ذهنی استفاده کنید.
۶. مطالعه کنید : به عقیده ی برخی از دانشمندان مطالعه می تواند سیناپس های مغزی را تقویت و تعداد تعاملات عصبی را افزایش دهد.
۷. نقاشی کنید : براساس تحقیقی که در یک بازه ی زمانی ۴ ساله در کلینیک « مایو » در آمریکا انجام شد اختلال شناختی خفیف و حتی شدید در سالخوردگانی که نقاشی طراحی یا مجسمه سازی می کردند حدود ۷۵ درصدکمتر بوده است .
۸. قران بخوانید : خواندن قرآن به دلیل متن ویژه ی خود نیاز به تمرکز زیادی دارد که باعث تقویت مغز و پیشگیری از آلزایمر می‌شود .

 

جمع آوری کننده مطلب: آموزگار محترم سوم سرکار خانم قربانی

تایید کننده مطلب: معاونت آموزشی دوره اول جناب آقای کریمی


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20