برگزاری جشن قرآن کلاس اولی ها

انسان بیشتر عادت زندگی خود را در دوران کودکی کسب می‌کند و سازگاری با محیط را فرا می گیرد لذا باید کودکان را از کودکی با قرآن مانوس کرد.

امام حسن عسگری (ع) در ارتباط با آموختن قرآن به کودکان می فرمایند: خداوند به پدر و مادر پاداش بزرگی عنایت فرماید آنان می گویند پروردگارا این همه فضل در حق ما از کجاست ؟اعمال ما شایسته ی چنین پاداشی نیست.در جواب گفته می‌شود این همه عنایت وپاداش شماست که  به فرزند خود، کتاب خدا را آموختید و او را در آیین اسلام بنا کردید .

از آنجا که مدرسه نقش بسزایی در رشد و تکامل و شخصیت بخشی دانش‌آموزان دارد با برنامه‌ریزی های انجام شده جشنی را در قالب اهداء کتب درسی قرآن کلاس اولی ها ترتیب دادیم تا اهمیت این کتاب نورانی را برای این نوگلان و نوآموزان روشن نماییم .

در این جشن که هجدهم آبان ماه 1398 با استقبال و همکاری صمیمانه مادران بزرگوار این دانش‌آموزان برگزار گردید برنامه‌های متنوعی زینت‌بخش مراسم بود که به شرح ذیل است:

– اجرای مراسم حاملان قرآن

-قرائت قرآن و قرائت شعر سوره فیل به صورت همخوانی

– قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع)

– همخوانی شعر “ما همه چشم به راهیم “و دعای سلامتی امام زمان عجل الله

-سخنرانی مدیریت آموزشگاه

– قرائت شعر “مدافع حرم”

– قرائت سوگندنامه فرزندان آفتاب

-هم خوانی شعر جشن قرآن

-همخوانی شعر مادرم

توزیع کیک جشن قرآن و میوه

-مسابقه قرآنی و اهدای جوایز

– قرائت شعر” به طاها به یاسین”

کلیه ی  دانش آموزان از هر سه کلاس حاضر در این مراسم برنامه های خود را به نحو احسن اجرا کردند.

در پایان مراسم نورانی جشن قرآن کتاب های درسی قرآن دانش‌آموزان و هدایای این مراسم تقدیم به دانش آموزان گردید.

لازم می‌دانیم از کلیه اولیای گرامی که با آموزشگاه جهت باشکوه تر برگزار شدن این جشن همکاری نمودند کمال تشکر و امتنان را ابراز داریم و برای این عزیزان آرزوی توفیقات روز افزون را از خداوند خواستاریم.

امید است این نوری که در این جشن در قلب های دانش آموزان تابید تا تا ابد در قلب های پاک آنها باقی باشد و همیشه مانوس با این کتاب پر برکت باشند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20